fredag 4 januari 2013

Busenkel halsduk: Part 1


I den här videon ser ni vad ni behöver för att göra en halsduk, vilket är:

* ca 300 gram garn beroende på hur lång och hur bred ni vill ha den

* 2 stickor av samma storlek (egentligen spelar det ingen roll vilken storlek ni väljer att ha på stickorna!kom bara ihåg att ju större stickor ni använder, desto "lösare" kommer stickningen att bli!! för att vara på den säkra sidan kan ni se på etiketten som brukar finnas runt garnet, där står storleken )

* 1 sax




3 kommentarer:

  1. Vilket bra projekt! Får man hjälpa till fast jag bor i Uddevalla? Kan ju alltid bidra med något, då jag alltid har nåt handarbete i händerna. Kom i kontakt med denna form av hjälpande hand i höstas, då genom sticka och skick, babykläder till Afrika och genom Saronsförsamligen här i staden. men känner att jag räcker till för mer.....
    Mvh Miriam

    SvaraRadera

  2. Hejsan!

    Du är mer än välkommen att hjälpa till med projektet trots att du bor i Uddevalla! :D Skicka mig ett mejl på caroline.backlund59@gmail.com så kan vi diskutera frakt!

    / Caroline

    SvaraRadera
  3. Nu har det blivit ett litet inlägg på min sida!
    Kram Miriam

    SvaraRadera